Dienst
Retargeting- terugwinnen van twijfelaars
Uitleg
Wat is Retargeting?
Retargeting is een manier om te adverteren naar mensen die in de afgelopen periode op jouw website hebben gekeken. Hiermee kun je heel gericht adverteren naar de mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product. Het is een veelgebruikte techniek om mensen die twijfelen toch te overtuigen om contact met jou op te nemen.
Uitwerking
Hoe zorgen wij voor kwalitatief goede Retargeting?
Retargeting kan via steeds meer platformen. Zo bieden bijvoorbeeld Google, Facebook en LinkedIn en Instagram mogelijkheden om jouw websitebezoekers een advertentie voor te schotelen. Deze platformen leveren een stukje code (pixels en cookies) op die je op jouw website kunt plaatsen. Daardoor kunnen ze bij houden welke gebruikers op jouw website zijn geweest. Dit maakt het mogelijk om specifiek op hen te adverteren.
Onze werkwijze voor Retargeting is als volgt:
1: Doel bepalen
Een potentiële klant gaat door verschillende fases om tot een aankoop te komen: een verkennende fase, een oplossingsgerichte fase en een vergelijkende fase. Het is belangrijk om te bepalen wat het doel is van jouw advertenties. Dan kunnen we prospects motiveren om de volgende stap te zetten.
2: Platform kiezen
Op basis van jouw dienst, doelgroep en boodschap bepalen we de juiste kanalen om te adverteren. De platformen die wij het meest gebruiken zijn: Google, Facebook, LinkedIn en Instagram.
3: Advertenties bouwen
Vervolgens bouwen we de advertenties op. Hierbij focussen we op de boodschap en op het design van de advertentie. Het doel is om jouw doelgroep te overtuigen om terug te klikken naar de website of contact op te nemen.
4: Targeting en optimalisatie
Als de advertenties gebouwd zijn, zetten we ze online. Dan begint het proces van optimalisatie. We kijken wat het effect is van de advertenties op het doel wat we voor ogen hebben. Op basis daarvan gaan we de advertenties verbeteren en verder aanscherpen, om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
Het Belang
Waarom is Retargeting belangrijk?
98% van jouw bezoekers zal geen contact met jou opnemen als ze de website bezoeken. Maar een gedeelte van die 98% is wel geïnteresseerd om dat te doen. Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde persoon minimaal 5-7 contactmomenten nodig heeft om tot het aankoopproces over te gaan. Dat betekent dat één websitebezoek vaak niet voldoende is.
Dat is de reden waarom Retargeting zo goed werkt. Met een slimme boodschap laat je jouw doelgroep in de dagen na hun eerste websitebezoek een advertentie zien. Dit zorgt ervoor dat meer prospects uiteindelijk de stap nemen om contact met jou op te nemen.
De voordelen van Retargeting
Een selectie:
- Twijfelaars overtuigen om contact op te nemen
- Langer in beeld bij jouw doelgroep na een websitebezoek
- Goedkope manier van adverteren
- Hoog rendement op Retargeting Advertenties
Let’s get started
Aan de slag met Retargeting
Wil jij meer leads uit je website halen met slimme retargeting?
Niels Olivier
Eigenaar & Marketing specialist